Posa color a la lliçó!!

.
Quan veiem un semàfor en vermell tots sabem que no podem passar, però pel contrari, si està verd passarem. Si us fixeu, una associació tan simple com aquesta fa que podem passejar tranquil·lament pel carrer sense que traspassar d’una vorera a l’altra sigui una missió casi impossible.

Doncs jo em pregunto: si és tan senzill, perquè no utilitzeu el mateix mètode alhora de subratllar?? Segur que us penseu que m’he tornat boja, oi? Doncs no. Només us vull fer entendre que si subratlleu utilitzant diferents colors, l’estudi us resultarà més fàcil.

A veure, tampoc es tracta d’anar marcant cada paraula amb un color diferent, eh!! Si feu això potser més que uns apunts, semblarà una obra de Picasso. El que em refereixo és que associeu determinades dades que heu d’aprendre a diferents colors. Per exemple:



Com veieu, hem subratllat de diferents colors, diferents dades importants a recordar. D’aquesta manera, quan intenteu recordar-ho, la vostra memòria visual es posarà en marxa i de seguida us farà recordar, per exemple, que la funció dels diferents orgànuls era el que havíeu subratllat en blau.

Hi ha un altre aspecte positiu de subratllar amb diferents colors i té a veure en la impressió que ens causa el document. Si utilitzeu un únic color per subratllar, tot us semblarà igual i només veure’l ja us estarà avorrint, sobretot si per fer-ho utilitzeu el llapis. En canvi, si utilitzeu diferents colors, el text us resultarà més atractiu i no us costarà tant arrencar.

Bé doncs, a què espereu per començar a posar color a la lliçó????